Sabem que encara a dia d'avui hi ha moltes preguntes sobre la nova llei per a empleades de llar, aquí us deixem un breu guia que serveix tant per als empleats com els ocupadors.
Segons la nova Llei Empleada Llar i Servei Domèstic , les relacions entre empleats de la llar, ocupadors i Seguretat Social han canviat per complet. Encara que només tinguis servei domèstic unes hores a la setmana, et concerneix. Aclareix els teus dubtes sobre els tràmits, els costos i les teves responsabilitats, contacti amb nosaltres.
Guia per als treballadors domèstics
»L'empleat ha de reclamar un document en el qual es reflecteixi el sou que rep cada mes, la seva retribució bruta i els descomptes.
»La jornada màxima setmanal és de 40 hores de treball per a externs i interns.
»Les hores de presència han de pagar almenys al preu de l'hora de treball ordinari, 5,02 euros.
»Les persones internes han de tenir almenys dues hores lliures al dia per al seu temps d'oci.
»El treballador té dret a 12 hores de descans com a mínim; en el cas de les internes pot ser només de 10.
»El règim de les pernoctes ha d'estar pactat entre ocupador i treballadora. Establir l'horari i la compensació econòmica pel fet de dormir a l'habitatge en la qual es treballa.
»El treballador té dret a un descans setmanal de 36 hores continuades. Haurà de lliurar les tardes de dissabte o el matí del dilluns i el dia complet del diumenge.
»L'empleat podrà gaudir dels mateixos dies festius que la resta de treballadors: 14 a l'any, dels quals dos són festes locals.
Guia per als ocupadors de llar
»L'ocupador té l'obligació de fer un contracte per escrit, sigui la relació laboral a temps parcial (menys de 40 hores a la setmana) o complet, sempre que superi les quatre setmanes de durada, o quan una de les dues parts així ho exigeixi.
»En el document han d'aparèixer els noms dels contractants, la data de començament de la relació laboral i, en cas que es tractés d'una relació temporal, la durada de la mateixa. A més, el contracte ha de contemplar altres aspectes:
»1. La durada i la distribució de la jornada laboral.
»2. El lloc on es prestaran els serveis i el nombre de llars en què va a treballar l'empleada en cas de ser una treballadora per hores.
»3. La quantia del salari base, els complements salarials i la periodicitat del seu pagament. Si es pagara en espècie, s'haurà de concretar en què consistirà i la seva equivalència en diners.
»4. En el cas dels interns concretar el règim de les pernoctes.
»5. La durada de les vacances i la manera de determinar les dates.
»6. Els terminis de preavís que estiguin obligats a respectar l'empresari i el treballador en el supòsit d'extinció del contracte.
Vols estalvia't tots aquests tràmits?
SDN Serveis De Neteja s’enorgulleix de presentar el nostre servei estrella SDN Llar.
El nostre personal vindrà el dia i l'hora reservada, li farem la neteja i marxarem. Sense que s'hagi de preocupar del personal, ni de la seguretat social ni l'absentisme laboral. Facilitat-Tranquil·litat-Servei.
Per a més informació clicki aquí…

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada